Let me be me!
Edited  by Yura
Basecode : Afiqah Junizan
Owner : Big Boss(imannuraddin)
ABOUT POST LOVE HISTORY
My Skill :)

السلام عليكم

Air Hugs

Hai~~~ Hai~~~
Lambai lah! Penat tangan aku lambai kat korang taw!
-_____________________________-'


Jeng...jeng...jeng...
My skill?
Skill aku?
Agak-agak korang apa skill aku hah?
Memasak, menjahit, mengemas tu tak dikira skill.
Itu perkara wajib sebagai seorang perempuan.

Skill nie, macam bakat yang terpendam lah.
So...aku adalah sikit bakat yang terpendam tuh!
Maklumlah... darah seni lah katakan.
Huhu 

Mesti korang dah nervous tahap nak terjun laut kan,
Nak taw apa skill aku.
Aku taw lah, korang tak payah nak sorok bawah meja plak.
Hahaha XD

Baiklah...baiklah...
Dengan ini saya merasmikan bahawa saya sangat berbakat dalam penulisan kaligrafi.
Penulisan kaligrafi???
Meh aku terangkan sikit...kot-kot ada yang baru keluar gua kan.
Baru keluar gua, dah pandai baca blog...
Amboihhhh~~~

Penulisan kaligrafi merupakan salah satu bentuk keindahan Al-Quran 
yang disebut juga seni menulis indah . 
Kaligrafi diciptakan dan dikembangkan oleh kaum Muslim sejak kedatangan Islam. 
Dibandingkan seni Islam yang lain, kaligrafi memperoleh kedudukan yang paling tinggi 
dan merupakan ekspresi semangat Islam yang sangat khas. 
Oleh karena itu, kaligrafi sering disebut sebagai 'seninya seni Islam' (the art of Islamic).

Aku harap korang faham lah.
Aku kopi pasta dari Hencek Google je tuh.
Kalau korang masih tak faham jugak, 
ringan-ringankanlah tangan anda untuk mencarinya yer!

Senang cakap, orang-orang tua cakap itu tulisan khat.
Faham kan?

Sebenarnya, aku belajar menulis khat nie masa sekolah menengah dulu.
Sesape yang pernah sekolah menengah agama, aku rasa akan belajar kot.
So, sebab dah biasa menulis mase waktu sekolah dulu...
apa salahnya kalau kite kembangkan lagi bakat ini kan?
Bakat yang Allah cipta nie, jangan disia-siakan.
Bukan semua orang taw yang mampu menulis tulisan khat nie.
Hanya certain-certain orang yang terpilih macam aku jer dapat menulisnya.
Hew hew hew :)

Nie antara tulisan khat yang aku tulis. 



Tak comey sangat pun.
Biasa-biasa jer.
Budak baru belajar kan~~~

Oh ya, sekarang nie aku belajar tulisan khat nie kat unibersiti aku.
Dan ianya, subjek wajib untuk ko-kurikulum.

Oh ya,
As we knew, darah seni nie kan keturunan keluarga.
Asal dari atok nenek moyang moyang kite dulu-dulu.
Tapikan, ustaz aku cakap...
contoh moyang kau dulu pandai menyanyi,
tak semestinya anak cucu cicit nie pandai menyanyi jugak.
Mana taw kot-kot yang ada pandai menulis khat kan?

Pastu kan...ustaz aku cakap, 
cuba korang fikir balik...
agak-agak nenek moyang kite taw tak pasal tulis khat nie?
Lain lah kalau yang kerabat diraja. Mesti diorang tawkan.

Ustaz: Tak semestinya awak pandai tulis khat nie, 
sebab nenek awak dulu pernah menulisnya....
mungkin sebab seni lain. Contohnya, anyam tikar jer. Jahit atap ker.
Itu salah satu seni jugak taw! 

Bile aku pikir balik macam betul jugak.
Macam kisah aku nie.

Me: Nek, nek pandai tulis khat tak?

Nenek: Tulis khat? Apa tuh? Sekolah pun nenek tak pergi, acaner nak menulis?

Me: Tapi kan, saya ada bakat menulis khat.
Adik-adik yang lain pandai jugak.
Zaman dulu-dulu, nenek pandai buat apa jer selain kerja?

Nenek: Selain menoreh ngan tanam padi, nenek pandai anyam tikar.
Kekadang amek upah jahit atap rumbia.

Mungkin sebab tu kot,
aku dan adik-adik aku berseni dalam menulis khat.
Seronok taw, belajar menulis khat nie!
Tak rugi kalau tak belajar.


p/s: Ustaz yang ajar aku menulis khat tu kan...hensem!

وسلام